زاهدان سلامت

زاهدان سلامت

النظافة من الإيمان

 

    ارتقای سلامت از طریق آموزش است نه بیمارستان‌سازی

عضو كميسيون بهداشت مجلس شوراي اسلامي   گفت: ارتقای سلامت و بهداشت در جامعه از طریق ارايه‌ آموزش‌های لازم به مردم انجام می‌شود، نه بیمارستان‌سازی.

به گزارش وب دا، دكتر سيدعليرضا مرندی در همايش " عدالت در سلامت" که در بوشهر برگزار شده بود با اشاره به نقش آموزش در سلامت جامعه اضافه کرد: باید عامه مردم را در بخش‌های مختلف سلامت و بهداشت به صورت صحیح آموزش دهیم، چراکه در زمینه سلامت جامعه مسئول هستیم، هرچند رئیس جمهور، استاندار و فرماندار به دلایل شغلی وظیفه تامین سلامت را بر عهده دارند.

وی در ارتباط با عوامل اجتماعی سلامت گفت: تکامل سال‌های اول زندگی، تحصیلات، شرایط اشتغال، تبعیض جنسیتی، مسکن و فقر و شهرنشینی بخشی از عوامل اجتماعی سلامت هستند.

وزیر سابق بهداشت افزود: سلامت و عدالت در سلامت هدف اصلی توسعه و نشانه یک جامعه منصف است.

وي در مورد مشکلات تامین دارو و گرانی آن گفت: در کشوری هستیم که با درآمدهای محدود نباید انتظار داشته باشیم تمام داروها را در داخل کشور داشته باشیم.

دكتر مرندی افزود: در کشور ما عادت بدی شده که پزشکان داروهایی تجویز می‌کنند که در فهرست داروهای ما نیست، با این وجود تنها عده محدودی از این داروها بهره‌مند می‌شوند و عده‌ای هم به خاطر گرانی دارو نمی‌توانند آن را خریداری کنند.

وی بیان کرد: رسانه‌ها باید در این زمینه کمک کنند و وزارت بهداشت را تحت تاثیر قرار ندهند تا تمام اعتبارات خود را برای داروهای گران هزینه کند ضمن اینکه دولت نیز باید عنایت بیشتری در این زمینه داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: در عین حالی که برخی دولت‌مردان سلامت را یک هزینه می‌دانند اما این کار یک نوع سرمایه‌گذاری است بنابراین از دولت انتظار داریم به سلامت به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری نگاه کند.مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت در بوشهر راه‌اندازی شد.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: دكتر ايرج ضاربان ׀ تاریخ: دو شنبه 11 دی 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , zareban.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com