زاهدان سلامت

النظافة من الإيمان

متاسفانه در سال گدشته حدود 20 هزار نفر از هموطنان عزیز ما بعلت سوانح و حوادث جاده ای جان خود را از دست دادند .بله، رقم کمی نیست ، یعنی حدود چند صد هزار نفر عزادار مرگ عزیزشان بودند و بدتر اینکه هزاران خانوار بی سرپرست شدند. حوادت جاده دومین علت مرگ و میر در گشور ماست .این مرگ ها به راحتی و با رعایت قوانین و مقررات رانندگی توسط ما، قابل پیشگیری  می باشند، مشروط براینکه درست برانیم و فرهنگ رانندگی را یاد بگیریم.ما که مردمان با فرهنگی هستیم چرا به راحتی متهم به بی فرهنگی می شوییم ؟! می دانید چرا ؟


ادامه مطلب
نویسنده: دكتر ايرج ضاربان ׀ تاریخ: یک شنبه 24 دی 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

روزگاری مرید و مرشدی خردمند در سفر بودند. در یكی از سفر هایشان در بیابانی گم شدند و تا آمدند راهی پیدا كنند شب فرا رسید. ناگهان از دور نوری دیدند و با شتاب سمت آن رفتند. دیدند زنی در چادر محقری با چند فرزند خود زندگی می كند. آنها آن شب را مهمان او شدند


ادامه مطلب
نویسنده: دكتر ايرج ضاربان ׀ تاریخ: یک شنبه 17 دی 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

عضو كميسيون بهداشت مجلس شوراي اسلامي   گفت: ارتقای سلامت و بهداشت در جامعه از طریق ارايه‌ آموزش‌های لازم به مردم انجام می‌شود، نه بیمارستان‌سازی.

به گزارش وب دا، دكتر سيدعليرضا مرندی در همايش " عدالت در سلامت" که در بوشهر برگزار شده بود با اشاره به نقش آموزش در سلامت جامعه اضافه کرد: باید عامه مردم را در بخش‌های مختلف سلامت و بهداشت به صورت صحیح آموزش دهیم، چراکه در زمینه سلامت جامعه مسئول هستیم، هرچند رئیس جمهور، استاندار و فرماندار به دلایل شغلی وظیفه تامین سلامت را بر عهده دارند.


ادامه مطلب
نویسنده: دكتر ايرج ضاربان ׀ تاریخ: دو شنبه 11 دی 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته آموزش بهداشت

عنوان پایان نامه :

بررسی تاثیر آموزش مهارتهای ارتباطی در کارمندان بهداشتی در تعامل با مراجعین در مراکز بهداشتی درمانی شهر زاهدان

اساتید راهنما :

دکتر غلامرضا مسعودی

دکتر زهرا جلیلی

اساتید مشاور :

دکتر مهناز شهرکی پور

دکتر ایرج ضاربان

دانشجو :

زهرا پرویزی

زمان :

چهارشنبه ساعت 14-13، مورخ 13  دی ماه 1391

مکان :

سالن کنفرانش دانشکده بهداشت


نویسنده: دكتر ايرج ضاربان ׀ تاریخ: یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مرکز پزشکی دانشگاه دوک (Duke) دریافته است که یک پیاده‌روی تند 30 دقیقه‌ای، سه مرتبه در هفته به اندازه داروهای ضدافسردگی برای تسکین علائم افسردگی‌های حاد در سنین مختلف موثر است.
 
• تحقیقی در آرشیو اینترنال مدیسین (Internal Medicine) به چاپ رسید نشان داد که زنانی که به طور منظم پیاده‌روی دارند، کمتر در معرض ابتلا به از دست رفتن حافظه و سایر زوال‌های ذهنی قرار دارند.


ادامه مطلب
نویسنده: دكتر ايرج ضاربان ׀ تاریخ: سه شنبه 5 دی 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , zareban.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com