زاهدان سلامت

النظافة من الإيمان

فروزان بابایی – دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت – دانشکده بهداشت زاهدان

مدل اعتقاد بهداشتی (HBM) :

مقدمه :

آموزش بهداشت فر آيندي است كه بين اطلاعات بهداشتي و رفتار بهداشتي پلي بر قرار مي كند و د رفرد ايجاد  انگيزه مي نمايد تا اطلاعات موجود را به دست اورده و به كار ببندد تا از رفتار هاي مضر دوري كند و رفتار سودمند را در خود ايجاد نمايد . هدف  از اين كار اين است كه فرد سالم بماند .


ادامه مطلب
نویسنده: دكتر ايرج ضاربان ׀ تاریخ: پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

2 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش بهداشت و ارتقای سلامت زاهدان  { آقای علی خسرو شیری  (رتبه 4 ) و خانم فاطمه رحیمی (رتبه 10) } در مرحله کنکور دکترای تخصصی در رشته آموزش بهداشت پذیرفته شدند . لازم به ذکر است 12 نفر در این مرحله پذیرفته شدند .این موفقیت را به این دانشجویان پرتلاش ، هیات رئیسه دانشکده بهداشت، اعضای هیات علمی و دانشجویان تبریک و تهنیت عرض می نماییم  

نویسنده: دكتر ايرج ضاربان ׀ تاریخ: پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ارتقای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  به تیپ یک دانشگاههای علوم پزشکی کشور را با به اعضای هیات علمی ، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه تبریک عرض می نمایم .امید است ارائه خدمات بهداشتی همکاران در سطح استان باعث بهبود شاخص های بهداشتی گردد .انشاالله

نویسنده: دكتر ايرج ضاربان ׀ تاریخ: چهار شنبه 21 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بسمه تعالی

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

دانشکده بهداشت

موضوع : ارتقاءسلامت

استاد محترم : آقای دکتر ضاربان

تنظیم : کبری پودینه

ترم دو آموزش بهداشت ؛ واحد بین الملل

منشاء ارتقاء سلامت

در سال 1977 شعار بهداشت برای همه تا سال 2000 در سی امین اجلاس سازمان جهانی بهداشت مطرح شد . این سیاست طیفی از شاخص های اجرائی برای قضاوت در مورد میزان پیشرفت جوامع بسوی سلامتی بیشتر ارائه نمود از قبیل کاهش میزان بیماری ، افزایش سطح تغذیه و بهبود مراقبتهای اولیه بهداشتی.


ادامه مطلب
نویسنده: دكتر ايرج ضاربان ׀ تاریخ: دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

همه ساله هفتم آوریل مصادف با 18 فروردین ماه به عنوان روز جهانی بهداشت که آغازین روز هفته سلامت در ایران نیز است در 193 کشور جهان در سطحی گسترده و عالی جشن گرفته می شود


ادامه مطلب
نویسنده: دكتر ايرج ضاربان ׀ تاریخ: شنبه 17 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

همه ساله هفتم آوریل مصادف با 18 فروردین ماه به عنوان روز جهانی بهداشت که آغازین روز هفته سلامت در ایران نیز است در 193 کشور جهان در سطحی گسترده و عالی جشن گرفته می شود. همچنین هر سال به این مناسبت، شعاری مرتبط با مهمترین دغدغه های سازمان جهانی بهداشت اعلام شده و در سراسر جهان برنامه های ویژه ای در همین رابطه طراحی و اجرا و شعار اعلام شده در دستور کار برنامه های سلامت تمامی کشــور های عضو قرار می گیرد.

شعار امسال (1392)، فشارخون را جدي بگيريم

نویسنده: دكتر ايرج ضاربان ׀ تاریخ: شنبه 17 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت‌‌‌و‌درمان فارس، افزود: 24 مارس که مصادف با 3 فروردین بود، روز جهانی مبارزه با سل بود. بیماری سل هنوز یکی از بیماریهای میکروبی شایع در جهان است که در کشور ما نیز وجود دارد و با توجه به بروز روز افزون موارد سل مقاوم به درمان به یک مسئله پیچیده و خطرناک برای سلامت بشر تبدیل شده است که لزوم توجه انسان به پیشگیری و تشخیص زودهنگام آن را نشان می‌دهد.

 


ادامه مطلب
نویسنده: دكتر ايرج ضاربان ׀ تاریخ: دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تا چندي پيش سبزي‌خوردن پاي ثابت اكثر سفره‌هاي ايراني بود. وقتي سفره پهن
مي‌شد  اولين چيزي كه درمركز  سفره خودنمايي مي‌كرد، يك سبد پر از انواع سبزي‌هاي تازه به همراه پيازچه و تربچه ‌نقلي قرمزرنگي بود كه همچون گل جلوه مي‌كرد؛ سبزي‌هايي كه اشتهاي افراد را برمي‌انگيخت و ميل به خوردن غذا را دوچندان مي‌كرد، اما حالا ديگر حضور اين سمبل شادابي و طراوت سفره كمرنگ شده است.
انواع سس‌هاي سفيد، قرمز، خردل، ترشي‌هاي مختلف و انواع چيپس‌ها و اسنك‌هاي
سبزيجات جايگزين اين جلوه طبيعت شده‌ است.


ادامه مطلب
نویسنده: دكتر ايرج ضاربان ׀ تاریخ: دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از قرار گرفتن کارنامه آزمون دکترای تخصصی سال 92 91 بر روی سایت این مرکز خبر داد.به گزارش  ایسنا، دکتر غلامرضا حسن زاده گفت: کارنامه‌های آزمون دکتری تخصصی تحصیلی 92 91 در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی  :http://sanjeshp.ir قرار دارد و داوطلبان می‌توانند با وارد کردن کد رهگیری، کارنامه خود را دریافت نمایند.

نویسنده: دكتر ايرج ضاربان ׀ تاریخ: چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

قابل توجه متقاضان دکترای تخصصی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت 

کتاب کارن گلنز (منبع اصلی دکتری آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ) تحت عنوان رفتار سلامت و آموزش سلامت  در دو جلد توسط انتشارات عقیل منتشر شد .علاقمندان می توانند با شماره تلفن 66497787 و 66416296 در تهران یا به آدرس  تهران : خیابان انقلاب ،خیابان فخر رازی ، خیابان شهدای ژاندارمری ، پلاک 80طبقه اول مراجعه نمایند .

 

نویسنده: دكتر ايرج ضاربان ׀ تاریخ: سه شنبه 6 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خدایای رحمان نوید میلاد سال نو را بر دوش نسیم بهاری گذاشت تا این امانت سبز را به رسم آغاز به خالق سپارد.حلول سال نو و تولد دوباره طبیعت، عید فرخنده و کهن نوروز باستانی را که یادگار نیاکان و پیام‌آور دوستی، عشق و محبت، با لطافت گیاه و خرمی طبیعت، و تحول به مراحل نیکوتر و برتر است.

نویسنده: دكتر ايرج ضاربان ׀ تاریخ: پنج شنبه 1 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , zareban.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com